Seniorzy - seniorom pomagają przez telefon!
Od poniedziałku do piątku działa „Świdnicki Telefon Zaufania dla Seniorów”, służący wszystkim, którzy potrzebują porozmawiać, podzielić się swoimi troskami, „wygadać się” drugiej osobie. Z drugiej strony słuchawki czekają seniorzy – wolontariusze, uczestnicy zajęć prowadzonych przez Dzienny Dom „Senior-WIGOR”. W tym celu zostali oni specjalnie przygotowani i przeszkoleni przez psychologa.
Numer telefonu 507 300 002 jest dostępny w dni powszednie od godziny 10.00 do 13.00. Opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora (jak na numery stacjonarne lub komórkowe).
- Świdnicki Telefon Zaufania dla Seniorów ma służyć wszystkim, którzy potrzebują porozmawiać, podzielić się swoimi troskami, „wygadać się” drugiej osobie. Szczególnie w tym trudnym okresie jaki mamy ze względu na obecną sytuacje epidemiologiczną. Dzwoniący mogą liczyć na wysłuchanie, zrozumienie, rozmowę w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze – tłumaczą organizatorzy przedsięwzięcia.
Telefon ma przeciwdziałać osamotnieniu, ułatwiać osobom starszym udział w życiu społecznym, czy realizację aktywności rekreacyjnej bądź kulturalnej. Linia pełni także funkcję informacyjną np. jak załatwić sprawę urzędową lub inną sprawę ważną dla Seniora.
Świdnicki Telefon Zaufania dla Seniorów jest obsługiwany przez
seniorów-wolontariuszy, mieszkańców Świdnicy, uczestników zajęć prowadzonych przez Dzienny Dom „Senior-WIGOR”. W tym celu zostali oni przygotowani i przeszkoleni przez psychologa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świdnicy.
W czasie dyżuru seniorzy-wolontariusze odbierają telefony, wyszukują informacji, a także oddzwaniają do osób, które próbowały się połączyć poza godzinami dyżurów.